• Foto van schrijverSteven Matheï

Elektronisch en schriftelijk vergadering tijdens coronacrisis en erna

De corona-maatregelen zorgen ervoor dat je niet zomaar een algemene vergadering of een bijeenkomst van het bestuursorgaan kan organiseren. Nochtans is dat vaak nodig en soms zelfs verplicht.

Tijdens de eerste coronagolf werd een speciale regeling uitgewerkt door toenmalig minister Koen Geens. Deze regeling is er vandaag niet. Op dit moment kan enkel het bestuursorgaan van een VZW onder bepaalde ingewikkelde omstandigheden schriftelijk vergaderen.

Veel VZW’s zitten hierdoor met de handen in het haar. Er moet dringend een oplossing voorzien worden. Daarom diende ik samen met Koens Geens een wetsvoorstel in dat het mogelijk moet maken om zowel tijdens, maar ook na deze coronacrisis elektronisch en schriftelijk te vergaderen met de algemene vergadering en het bestuursorgaan.

Ook drong ik gisteren tijdens de plenaire vergadering in de Kamer aan op een snelle oplossing bij minister Van Quickenborne.

Wordt vervolgd!

203 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven