Nieuw wetboek, nieuwe regels

Op 28 februari 2019 werd het nieuwe "Wetboek Vennootschappen en verenigingen" goedgekeurd door de Kamer. Hierdoor verdwijnt de VZW-wet, die al dateerde van 1921.

Het wetboek voert heel wat nieuwe regels in. Bestaande VZW's zullen zich hieraan moeten aanpassen. Zij zijn verplicht om hun statuten aan te passen. Wel is er een uitgebreide overgangsperiode voorzien.

In dit boek wordt glashelder en praktisch uitgelegd:

• wat de veranderingen zijn
  • welke stappen bestaande VZW's moeten ondernemen: de deadline nadert!

Het boek legt duidelijk de regels uit, maar duidt ook (door middel van een symbool) aan wat nu juist de veranderingen zijn. In één oogopslag ontdek je telkens de veranderingen.

Het boek bevat tevens twee uitklapbare handige schema's.

In het boek zijn gebruiksklare statuten opgenomen, aangepast aan het nieuwe Wetboek. Deze zijn, via de bonuspagina online, ook digitaal raadpleegbaar (in een versie die volledig up-to-date is)

De auteur Steven Matheï

Steven Matheï (°1977) wordt aanzien als één van dé verenigingsexperts in Vlaanderen. Hij adviseert kleine en grote VZW’s & feitelijke verenigingen, is auteur van het boek “De vzw stap voor stap” (4000 x verkocht). Daarnaast verscheen, naast dit boek, ook het boek "GDPR voor verenigingen, stap voor stap".

Prijzen zijn exclusief 6% btw.

Teksten zijn bijgewerkt tot 15 oktober 2020, inclusief digitale update-pagina!

De nieuwe regels voor VZW's... glashelder & praktisch uitgelegd

59,95 € Normale prijs
41,97 €Verkoopprijs
  • Wij verzenden de bestelling binnen de 5 werkdagen.